wtorek, 10 lutego 2015

Zakochajmy się!

- Organizujesz coś na Walentynki?
- Ocipiałeś?! <mordercze spojrzenie>
- Aaa, zapomniałem. Nie lubisz Walentynek, nikogo nigdzie nie zapraszasz...
- Nie, nie, nie. Ja CZEKAM na zaproszenie.

Nieubłaganie zbliża się TA data, więc proponuję Wam przepis na miłość instant według pomysłu psychologa Arthura Arona. Podobno niezawodny. Wszystko, co musicie zrobić, to odpowiedzieć z potencjalną ofiarą na poniższe pytania, a następnie przez kilka minut patrzeć sobie w oczy.
Zaczynamy:

I
1) Gdybyś mógł zaprosić na obiad kogokolwiek na świecie, kto by to był?
Marilyn Monroe.

2) Czy chciałbyś być znany? Z czego?
Pewnie! Chciałbym być muzykiem. Niestety, nie mam ani głosu, ani słuchu.

3) Czy przed rozmową telefoniczną ćwiczysz, co chcesz powiedzieć? Dlaczego?
Tak, ćwiczę. Wtedy czuję się pewniej, bo generalnie nie znoszę rozmawiać przez telefon.

4) Jak wyglądałby twój "idealny" dzień?
Nie zastanawiałem się nad tym. Zapewne byłby to dzień bez stresów i nieprzyjemności. Poczucie satysfakcji i może jakieś pozytywnie stymulujące wydarzenie.

5) Kiedy ostatnio śpiewałeś dla siebie? A dla kogoś innego?
Dla siebie - dzisiaj. Dla kogoś innego parę miesięcy temu, podczas karaoke ze znajomymi.

6) Gdybyś miał dożyć dziewięćdziesiątki i przez 60 lat zachować ciało lub umysł 30-latka, co byś wybrał?
Ciało, rzecz jasna! Starzenie umysłu można opóźniać za pomocą różnych domowych ćwiczeń, a utrzymanie młodego ciała wymaga mnóstwa kosmetyków i nieprzyjemnych zabiegów.

7) Czy masz przeczucie, jak umrzesz?
Tak, to prawdopodobnie będzie samobójstwo.

8) Wymień 3 rzeczy, które - jak przypuszczasz - masz wspólne ze swoim partnerem.
Niechęć do ludzi, chroniczną depresję i trudny charakter.

9) Za co czujesz się najbardziej wdzięczny w życiu?
Trudno wybrać jedną rzecz.

10) Co byś zmienił w sposobie, w jaki zostałeś wychowany?
Więcej pozytywnej stymulacji. I uwagi.

11) Opowiedz partnerowi jak najwięcej szczegółów o swoim życiu w 4 minuty.
[...]

12) Gdybyś mógł obudzić się jutro z dowolnie wybraną cechą/umiejętnością, co by to było?
Czytanie ludziom w myślach.


II
13) Gdyby kryształowa kula mogła zdradzić ci jedną prawdę o tobie, twoim życiu przyszłości lub czymkolwiek innym, co byś chciał wiedzieć?
Czy uda mi się osiągnąć poczucie spełnienia.

14) Czy jest coś, o zrobieniu czego marzysz od dawna? Dlaczego dotąd tego nie zrobiłeś?
Tak, chciałbym zwiedzić Wenecję, najlepiej podczas karnawału. Powiedzmy, że na razie powstrzymują mnie przed tym względy finansowe.

15) Co jest twoim największym życiowym osiągnięciem?
Nikogo nie zabiłem (jak dotąd). I nikt nie zabił mnie (też jak dotąd).

16) Co najbardziej cenisz w przyjaźni?
A co to jest przyjaźń?

17) Jakie jest twoje najcenniejsze wspomnienie?
Na kilka godzin przed śmiercią moja babcia odzyskała jasny umysł i zdążyliśmy zamienić kilka ważnych słów.

18) Jakie jest twoje najgorsze wspomnienie?
Mając 15 lat stchórzyłem i pozwoliłem okraść mojego młodszego brata. Do teraz mnie to gryzie.

19) Gdybyś się dowiedział, że za rok umrzesz, zmieniłbyś coś w swoim życiu? Dlaczego?
Więcej bym palił i obżerał się jak świnia fast-foodami. Wreszcie spróbowałbym narkotyków. I częściej mówił ludziom niemiłe rzeczy prosto z mostu.

20) Czym dla ciebie jest przyjaźń?
Masz ci los, wykrakałem! Przyjaźń to czucie się swobodnie w otoczeniu innych, zadowolenie z ich towarzystwa, dzielenie się różnymi spostrzeżeniami i gotowość bezinteresownego zrobienia czegoś dla nich.

21) Jaką rolę odgrywają w twoim życiu miłość i zakochanie?
Zakochanie daje kopa do funkcjonowania w codzienności i generuje motylki w brzuchu. Co do miłości nie wiem - poza rodziną nigdy nie byłem naprawdę kochany ani nie kochałem.

22) Podziel się z partnerem pozytywnymi spostrzeżeniami na jego temat. Wymień ich w sumie 5.
Używa dobrych perfum, ma ładne oczy, mógłby więcej mówić o sobie, robi pozytywne pierwsze wrażenie, jest bezpretensjonalny.

23) Jak dużo jest ciepła i bliskości w twojej rodzinie? Czy sądzisz, że twoje dzieciństwo było szczęśliwsze niż innych ludzi?
Wprost okazujemy sobie uczucia tylko z okazji świąt. Nie znaczy to, że się nie kochamy - po prostu tego nie okazujemy. Na pewno nie było. Choć z drugiej strony - nie było też dużo gorsze. Przeciętne.

24) Jaka jest twoja relacja z matką?
Skomplikowana i wielowarstwowa. Jak każdego mężczyzny.


III
25) Niech każde z was powie 3 stwierdzenia o was, np. "obaj siedzimy tu i czujemy..."
[...]

26) Dokończ zdanie: "Chciałbym mieć kogoś, z kim mógłbym dzielić..."
... nocne niebo.

27) Gdybyś miał się zaprzyjaźnić ze swoim partnerem, czego jeszcze powinien się dowiedzieć?
Że bardzo dużo wysiłku wkładam zawsze w uciekanie, ukrycie tego, co naprawdę czuję. I że nigdy nie będzie ważniejszy od książek.

28)  Powiedz partnerowi o tym, co ci się w nim podoba. Bądź bardzo szczery - mów rzeczy, których zazwyczaj nie powiedziałbyś nowo poznanej osobie.
Ma naprawdę świetny tyłek.

29) Opowiedz o jakiejś zawstydzającej chwili swojego życia.
Jestem cholernie naiwny - zwykle nie potrafię zrozumieć, że ktoś mnie spławia, jeśli nie da tego wystarczająco jasno do zrozumienia. Staram się podtrzymywać kontakt i dopiero po pewnym czasie dochodzi do mnie, że robię z siebie idiotę. Zawsze wtedy jestem bardzo zawstydzony.

30) Kiedy ostatnio płakałeś przy kimś? A w samotności?
Od dobrych kilku lat nie płaczę publicznie, bez względu na to, co się dzieje. W samotności ostatnio jakoś w zeszłym roku, nie pamiętam dokładnie.

31) Opowiedz partnerowi, co do tej pory zdążyłeś w nim polubić.
Podziwiam w nim to, że potrafi działać. Po prostu sobie coś sobie postanawia i bez wahania to robi. Ja od najmniejszej pierdoły do najważniejszych decyzji potrzebuję mnóstwa czasu do namysłu, fabrykuję mnóstwo problemów, jestem sparaliżowany strachem i wątpliwościami. Lubię też jego opanowanie i umiejętność radzenia sobie w życiu. Przykładowo - gdybym dowiedział się, że ktoś z moich bliskich jest śmiertelnie chory, pewnie snułbym się ogłuszony po mieszkaniu i rycząc powtarzał: "Boże, jakie to straszne! Dlaczego?!". On natomiast z miejsca zacząłby szukać dobrego hospicjum, zajmować się kwestiami ubezpieczenia i innymi niezbędnymi w tej sytuacji rzeczami.

32) Czy jest coś zbyt poważnego, by z tego żartować?
To zależy, na jakim poziomie są żarty. Generalnie jednak za niesmaczne uważam żartowanie z Holokaustu.

33) Gdybyś miał umrzeć dziś wieczorem bez możliwości kontaktu ze światem, czy żałowałbyś, że komuś o czymś nie powiedziałeś? Dlaczego dotąd tego nie zrobiłeś?
Och, jest (i będzie, byłoby) całe mnóstwo takich rzeczy! Wbrew pozorom jestem osobą, której dużo rzeczy nie chce przejść przez gardło. I to zazwyczaj tych najbardziej istotnych!

34) Pali się twój dom, a w nim wszystkie twoje rzeczy. Po uratowaniu wszystkich bliskich i zwierząt masz czas, by ostatni raz wbiec do środka i wynieść jedną, jedyną rzecz. Co by to było i dlaczego?
Nie wyobrażam sobie takiego scenariusza. Bo jak, do cholery, wynieść za jednym razem kilkaset książek, ważących w sumie chyba tonę?!

35) Ze wszystkich członków rodziny, czyja śmierć by cię najbardziej dotknęła? Dlaczego?
Jeśli chodzi o bliskich, każda śmierć byłaby tak samo traumatyczna.

36) Podziel się z partnerem osobistym problemem i zapytaj, jak on by sobie z tym poradził. Spytaj też, jaki jego zdaniem masz stosunek do opisanego przez siebie problemu?
[...]


A teraz popatrzmy sobie w oczy:




















I już! Czujecie te motylki?
To teraz już tylko:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz